h1

Verkkopeli, eräänlainen

tiistai, 29. elokuu, 2006

The defining characteristic of all good game design — not just videogames — is the marriage between accessibility and depth. If you can create a game that anyone can pick up, understand and start playing in seconds without having to even glance at an instruction manual, yet which players will still be organically learning the subtleties of, and developing new tactics and strategies for, hours and days and weeks later, then you’re a great designer.

En voisi olla World of Stuartin kanssa tästä asiasta enemmän samaa mieltä. Mainitulta sivulta löytyvä teksti — joka toimii yhtä aikaa mielipidekirjoituksena, tuote-esittelynä, manifestina, julkilausumana ja keskustelun aloituksena — johdattaa vaikuttavalla tavalla kyseisen Grid Wars 2:n suunnittelun ja pelaamisen lähtökohtiin.

Tämä Mark Incitti -nimisen kaverin luoma peli on XBoxin Geometry Warsin klooni. Tai no, peliguru Greg Kostikyan on Grand Text Auto -blogin kommenttiketjussa tosin sitä mieltä, että klooniksi tätä peliä ei kyllä voi kutsua. Kyseessä on hänen mielestään yksinkertaisesti shmup.

Mistä sitä saa? No täältä, niin PC:lle, macille kuin Linuxillekin. Vaikuttaa hauskalta tämä independent freeware-tuotanto.

Grand Text Auton kirjoittajaporukasta löytyy muuten myös interaktiivisesta fiktiosta kiinnostuneita ihmisiä, jotka ovat kehittäneet Façade-nimisen, hmm… pelin. Siitäkin löytyy lisää juttua blogilta.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: