h1

Way to go, dude!

tiistai, 9. tammikuu, 2007

Halusin jo aiemmin säilöä muistiin jotain Coca-colan pahamaineisesta Zero-kampanjasta, mutta löysin vasta nyt tämän herkullisen linkin.

Nyt kun olen hetken leikkinyt saitilla pelimiestä täytyy sanoa, että enpä olisi koskaan uskonut näkeväni näin huonojen vitsien läpäisevän globaalin yritysryppään eri markkinointiportaita, strategisia suunnitelmia, palavereja, ennakkotestauksia ja PR-toimistojen imagoanalyyseja.

Näinkö sitä lahdataan lypsävää lehmää? Kokeillaan, josko pikku seppuku piristäisi myyntikäyrää? Coca-cola kun kuitenkin sattuu olemaan maailman arvokkain brändi — ehkä niiden sekoilumarginaalikin on maailman isoin?

Ja niin. Lohduttaa aika heikosti, että siinä missä Cokiksen mukaan naiset ovat huoria miehet vasta ovatkin säälittäviä surkimuksia.

Melkein hävettää niiden puolesta.

Mainokset

2 kommenttia

  1. Yhtä mieltä edellisen kanssa – liekö sitten sokerittomat juomat niin epä-cool tietyn potentiaalisen asiakasryhmän silmissä, että tällainen mainoskampanja on katsottu tarpeelliseksi.

    Hupaisasti Pepsi kommentoi aihetta mainoksessa, joka on kuvattu täällä:
    http://www.mov.fi/index.php?id=31&disc=1247
    Samaisessa oli joku ehdottanut mielestäni hyvin ”miksei tyylikkyyttä, ja zero seksismiä?” Seksismi sisältäen kumman-vaan-suuntaisen stereotyypittelyn. Siinäpä kiteytetty hyvin, millaisia mainoksia itse arvostan.


  2. Jep, juuri näin. Pepsi veti kyllä tässä niin pisteet kotiin ettei ole tosikaan. Live life to the MAX!



Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: