h1

Sujuu kuin vettä vaan

keskiviikko, 7. maaliskuu, 2007

Suuresti ihailemani Henry Jenkinsin blogissa kerrotaan kokemuksia tämänvuotisesta GDC:stä (Game Developer´s Conference). Yksi silmiin osunut linkki vei thatgamecompanyn sivuille, joilla pääsee tutustumaan kelluttavan surrealistiseen flOw-peliin.

FlOw:ssa ohjataan ikään kuin vedessä eräänlaista pientä, kaunista organismia ja yritetään napsia muita eliöitä ja kasvaa. Sitten kun asiat kehittyvät, tarkoitus olisi ohjata oma öllykkä yhä syvemmälle ja syvemmälle.

Pelissä on mukana DDA, dynamic difficulty adjustment, jonka ansiosta pelimekaniikka taipuu monenlaisten pelaajien käsissä intuitiivisesti omaan pelitapaan sopivaksi. Jos joku haluaa taistella inhaa bossia vastaan, niin sekin on mahdollista, kuten linkki kehittäjän sivuilla näyttää. Oma huumorinsa on myös flow:ta testaavan pelin nimeämisessä FlOw:ksi.

FlOw on mielettömän kaunis, yksinkertainen ja upottava. Siitä tuli lisäksi mieleen, että vesihän on täysin alikäytetty elementti pelisuunnittelussa. Veden viskositeetin ja vesielämän sulavuuden yhdistelmässä on jotain taianomaista — lisää vesipelejä, kiitos!

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: