h1

Tasohyppelyn uudet ulottuvuudet

keskiviikko, 25. heinäkuu, 2007

Voiko sellainen konsolipeli toimia, joka koostuu mustista piirrosviivoista valkoisella pohjalla, jonka pelihahmo on kasvoton nivelukkeli ja jossa leikitään perspektiiviharhoilla?

Sonyn Echochrome muistuttaa siitä, että pelin tärkein ominaisuus on sen idea. Osaksi mahdottomiin rakenteisiin nojaava pelillisyys on tässä toteutettu yksinkertaisen tyylikkäästi. Vaikuttaa siltä, että peliä suunniteltaessa sen pelaamisen lähtökohdaksi on otettu intuitiivisuus, mikä ei kuitenkaan estä sitä, etteikö pelistä voisi kasvaa haastavan monimutkainen tasolta toiselle edetessä.

Lisäksi Echochrome näyttää meille, miten simppelit asiat voivat olla äärettömän kauniita. Ottakaa ja katsokaa täältä traileri!

Echochromen taustainspiroijan, hollantilaisen M. C. Escherin kuvien katselemisen voi senkin ajatella olevan jonkinlaista peliä, mutta tässä pyrkimys ylittää epäjatkuvuuksia ja aineen mahdottomia muotoja on vedetty vielä askeleen pidemmälle.

[via MSSV]

Advertisements

2 kommenttia

  1. Katsoin trailerin: Vau, varmaan ensimmäinen kerta elämässäni kun mikään peli on ensi silmäyksellä valloittanut. Jos ei lasketa lapsuuden Donkey Kongin, Pacmanin ja Tetriksen muinaista uutuudenviehätystä. Onneksi ei ole konsolia, niin ei joudu koukkuun. :-)


  2. Hieno se on, ja niin simppeli. Tulisikohan tuosta joskus kevyt ja ilmainen nettiversio? Sopisi siihenkin todella hyvin.

    Aineettomien, ilmassa leijuvien rakenteiden pehmeäotteinen siirtely toimisi oivana vastapainona kirjainten näpertelylle.



Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: